Україна втрачає мінімум $ 40 млн на рік на лінійних знижках компанії Портінвест - Економіка - dt.ua

Україна втрачає мінімум $ 40 млн на рік на лінійних знижках компанії "Портінвест"

17 січня, 18:59 Роздрукувати

© president.gov.ua

Стивідорна компанія "Портінвест", що належить Рінату Ахметову, зареєструвала кілька фіктивних морських ліній, завдяки яким незаконно отримує лінійні знижки при сплаті портового збору, повідомляють "Українські новини" за матеріалами "УНІАН "

У матеріалі під заголовком "Уявні лінії" йдеться, що щорічно "Портінвест" недоплачує державі як мінімум $ 40 млн, а у корупційній схемі, ймовірно, задіяна верхівка Адміністрації морських портів України.

Журналісти пояснюють, що у світовій морській практиці лінійне судноплавство має три основні ознаки: постійний маршрут, постійні тарифи і постійний розклад. Порти зацікавлені в тому, щоб до них частіше заходили лінійні судна, а тому операторам ліній надається так звана лінійна знижка – в Україні це 20% від ставки портового збору.

У "Переліку ліній закордонного плавання" на сайті АМПУ є чотири лінії, для яких морським агентом є великий український стивідор ТОВ "Портінвест Лоджистік": Novamar Line, Ferro Line, Nova Met Line і Fayette Line Services. І лише один з них, Nova Met Line, має у графі "Обов'язкові порти суднозаходів лінії" більше одного порту. В інших випадках зазначено по одному обов'язковому порту (Маріуполь, Південний і Миколаїв) та по кілька десятків факультативних.

"Ми подивилися на локацію трьох суден з 15 заявлених у лінії Fayette Line Services 15 січня 2020 року. Сервіс Marine Traffic демонструє, що жодне з них не знаходиться ні в обов'язковому, ні у факультативному порту проходження лінії, не направляється до них і не було в недавній час", - пишуть автори статті.

На думку журналістів, ці та інші ознаки дозволяють зробити висновок про те, що морські лінії "Портінвесту" існують лише на папері.

"Як же "Портінвесту" вдалося зареєструвати кілька ліній з явними ознаками фіктивності? Відповідь проста: компанія практично не порушує інструкцію – але сама інструкція з великою ймовірністю писалася саме під інтереси "Портінвесту". Така "співпраця" цілком зрозуміла: журналісти неодноразово писали про зв'язок в. о. голови АМПУ Райвіса Вецкаганса з директором "Портінвесту" Олександром Смирновим", - зазначають "Українські новини"

Як повідомлялося, профспілки портовиків Одеси і Чорноморська неодноразово проводили акції протесту з вимогою обрати нового голову АМПУ на прозорому конкурсі. А наприкінці 2019 НАБУ провело обшуки в київському та одеському офісах АМПУ. Міністр інфраструктури Владислав Криклій анонсував проведення конкурсу на посаду голови АМПУ на початку 2020 року.

За матеріалами: Українські новини /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1282, 15 лютого-21 лютого Архів номерів | Зміст номеру < >