Астрономи показали космічний "м'ячик для гольфу"

Астрономи показали космічний "м'ячик для гольфу" Паллада - третій за розмірами астероїдів в Сонячній системі © eso.org
Астероїд Паллада нагадує маленький м'ячик.

Астрономи під керівництвом П'єра Вернацца з Астрофізичної обсерваторії в Марселі за допомогою Дуже великого телескопа провели спостереження за астероїдом Паллада. Як повідомляє Європейська південна обсерваторія, об'єкт – третій за розмірами астероїд у Сонячній системі.

Палладу відкрив 28 березня 1802 року астроном Генріх Вільгельм Матеус Ольберс, вона названа на честь грецької богині Афіни Паллади. Як і багато астероїдів, відкритих у ХІХ столітті, Палладу спочатку класифікували як планету, але згодом її перевели в розряд астероїдів. Діаметр об'єкта становить 512 кілометрів.

Але хоча Паллада і є найбільшим в Сонячній системі астероїдом після Церери і Вести, це поки що єдиний з цих великих астероїдів, до якого ще не надсилався космічний корабель. Справа в тому, що орбіта Паллади має незвичайно великий нахил до площини орбіти Землі, що робить посадку на неї космічного зонда дуже важким завданням.

Нові зображення демонструють присутність на поверхні Паллади дуже цікавих топографічних деталей, які говорять про катастрофічні зіткнення, що відбувалися в її історії. В обох півкулях Паллади спостерігається безліч великих кратерів, через які мала планета схожа на м'ячик для гольфу. Два чітко помітних особливо великих ударних кратери, можливо, свідчать про зіткнення, яке призвело до фрагментації вихідного великого об'єкта на сімейство декількох тіл меншого розміру. А яскрава світла пляма в південній півкулі Паллади нагадує соляні відкладення на поверхні Церери.

Раніше вчені за допомогою зображень, які були отримані обсерваторією Аресібо в Пуерто-Ріко, з'ясували, що астероїд, який пролетів повз Землі, рухається не один, а має супутник. Вперше астероїд був відкритий 27 січня