Загадку ядра Юпітера може пояснити зіткнення з іншою планетою - Технології - dt.ua

Астрономи пояснили загадку ядра Юпітера зіткненням з великою планетою

18 серпня, 04:30 Роздрукувати

Ядро газового гіганта більше, ніж передбачають моделі.

Ще на етапі формування Юпітер міг зіткнутися з зародком іншої планети © NASA

Астрономи з Японії, Китаю, Швейцарії та США заявили про те, що їм вдалося розкрити таємницю ядра Юпітера. На їхню думку, ядро газового гіганта виявилося більшим, ніж передбачають моделі, через падіння величезного зародка планети, повідомляє Naked science.

Спостереження за Юпітером, які були проведені апаратом "Юнона", показують, що його ядро складено важкими металами і становить приблизно половину радіуса планети. А ось теорії з формування газового гіганта говорять про те, що його ядро повинно бути мінеральним, кам'янистим і компактнішим.

Автори нового дослідження вважають, що процес утворення Юпітера, який описується теоріями, був порушений випадковою катастрофічною подією, що сталася на етапі формування планети. Наситити зростаючий гігант важкими елементами могло інше небесне тіло, стикнувся і слившееся з ним. Комп'ютерне моделювання показало, що удар об'єкта масою близько 10 мас Землі міг зруйнувати ледь народжене ядро і змішатися з ним.

33
Naked Science

Дослідники вважають, що спочатку кам'янисте ядро Юпітера складало лише 15% його радіуса. Але небесне тіло, яке зіткнулося з планетою, принесло з собою нові маси важких елементів, що швидко просунулися вглиб Юпітера. У результаті ядро "розпухло", і, як показала модель, воно здатне проіснувати в такому вигляді більше чотирьох мільярдів років.