Астрономи пояснили загадку ядра Юпітера зіткненням з великою планетою

Астрономи пояснили загадку ядра Юпітера зіткненням з великою планетою Ще на етапі формування Юпітер міг зіткнутися з зародком іншої планети © NASA
Ядро газового гіганта більше, ніж передбачають моделі.

Астрономи з Японії, Китаю, Швейцарії та США заявили про те, що їм вдалося розкрити таємницю ядра Юпітера. На їхню думку, ядро газового гіганта виявилося більшим, ніж передбачають моделі, через падіння величезного зародка планети, повідомляє Naked science.

Спостереження за Юпітером, які були проведені апаратом "Юнона", показують, що його ядро складено важкими металами і становить приблизно половину радіуса планети. А ось теорії з формування газового гіганта говорять про те, що його ядро повинно бути мінеральним, кам'янистим і компактнішим.

Автори нового дослідження вважають, що процес утворення Юпітера, який описується теоріями, був порушений випадковою катастрофічною подією, що сталася на етапі формування планети. Наситити зростаючий гігант важкими елементами могло інше небесне тіло, стикнувся і слившееся з ним. Комп'ютерне моделювання показало, що удар об'єкта масою близько 10 мас Землі міг зруйнувати ледь народжене ядро і змішатися з ним.

Naked Science

Дослідники вважають, що спочатку кам'янисте ядро Юпітера складало лише 15% його радіуса. Але небесне тіло, яке зіткнулося з планетою, принесло з собою нові маси важких елементів, що швидко просунулися вглиб Юпітера. У результаті ядро "розпухло", і, як показала модель, воно здатне проіснувати в такому вигляді більше чотирьох мільярдів років.

Раніше вчені припустили, що Юпітер викинув із Сонячної системи іншу велику планету. На думку вчених, зникла планета ставилася до того ж класу, що і Нептун і Уран. Вона була гігантом, але не газовим гігантом, як Юпітер і Сатурн, а крижаним – набагато більш щільним і масивним. Юпітер міг викинути цю планету Сонячної системи під час близького сходження.