Астрономи відкрили гарячий юпітер, який знаходиться дуже близько до зірки

Астрономи відкрили гарячий юпітер, який знаходиться дуже близько до зірки Планета здійснює оберт навколо зірки всього за 18 годин © University of Warwick
Планета здійснює оберт навколо зірки за 18 годин.

Астрономи з Університету Уорвік виявили екзопланету, яка розташовується так близько до зірки, що здійснює оберт навколо неї за 18 годин. Як повідомляється на сайті університету це найближчий до материнського світила гарячий юпітер, відомий на даний момент.

Планета, що отримала позначення NGTS-10b, знаходиться на відстані тисячі світлових років від Землі. Гарячий юпітер розташовується до своєї зірки в 27 разів ближче, ніж Меркурій до Сонця. За словами дослідників, планета приливно пов'язана зі світилом, тому на одній з її сторін температура завжди вище 1000 градусів Цельсія.

Сама зірка приблизно на 30% менша за Сонце і на тисячу градусів холодніша за нього. Спостереження, проведені вченими, показали, що NGTS-10b на 20% більша за Юпітер і в два рази масивніша за нього.

"Незважаючи на те, що вважається, що гарячі юпітери з коротким орбітальним періодом (менше 24 годин) легше знайти через великі розміри і часті транзити, вони дуже рідкісні. Із сотень гарячих юпітерів, відомих на даний момент, тільки у семи орбітальний період менше одного дня", - заявив провідний автор дослідження доктор Джеймс МакКормак.

Екзопланета знаходиться лише в 1,5 рази далі межі Роша - радіуса кругової орбіти, нижче якої гравітація зірки здатна розірвати планету на частини. За розрахунками, приречений на руйнування NGTS-10b пройде межу в середньому через 38 мільйонів років.

Раніше астрономи показали знімок потьмянілої зірки Бетельгейзе. Отримані знімки показують не тільки потьмяніння зірки, але і зміну її видимої форми.