Палеонтологи виявили давню "літаючу білку"

Палеонтологи виявили давню "літаючу білку" Знайдені "літаючі білки" Юрського періоду
Білки мешкали на Землі 165-153 мільйона років тому.

Палеонтологи виявили в Китаї останки давніх "літаючих білок", які могли літати подібно до летючої миші. Про свою знахідку дослідники повідомили в журналі Nature.

Вчені проводили розкопки на північному сході Китаю, у провінціях Хебей і Ляонін, де залягають породи формації Тяоцзишань, сформовані в середині і в кінці Юрського періоду, 165-153 мільйона років тому.

У результаті дослідники виявили останки двох ссавців, Maiopatagium furculiferum і Vilevolodon diplomylos, здатних літати в повітрі і перелітати з гілки на гілку, подібно сучасним білкам-летягам і кажанам.

І та, і інша істота належали до числа так званих хараміїд – примітивних і найдавніших ссавців, практично всі представники яких жили біля підніжжя дерев і харчувалися комахами, подібно сучасним землеройкам та іншим комахоїдним.

Незвичайні рослиноїдні зуби і перетинка між лапами ссавців вказували на те, що ці істоти жили переважно на гілках дерев Юрського періоду і харчувалися м'якими пагонами і незрілими насінням саговників і інших голонасінних рослин, що домінували на Землі до появи перших квітів.

У цілому, як відзначають вчені, і спосіб життя, і їхня можлива дієта нагадує те, як живуть сучасні кажани, чиї предки з'являться на Землі приблизно через 100 мільйонів років після того, як виникли "літаючі білки" Юрського періоду.

Раніше палеонтологи знайшли останки гігантського стародавнього крокодила, "каролінського м'ясника". Тварина, яка жила 231 мільйон років тому, можливо, була найсмертоноснішою істотою на Землі до еволюції найбільших динозаврів.