Вчені пов'язали синдром хронічної втоми з гіперактивністю імунної системи

Вчені пов'язали синдром хронічної втоми з гіперактивністю імунної системи Синдром хронічної втоми пов'язали з відповіддю імунної системи
Для підтвердження висновків вчених необхідні додаткові дослідження.

Вчені з Інституту психіатрії, психології і нейронауки у Великій Британії заявили про наявність зв'язку між надактивною імунною відповіддю і виникненням синдрому хронічної втоми (СХВ). Як повідомляє Naked science, дослідники провели експеримент за участю людей, заражених гепатитом С.

У дослідженні вчених взяли участь 55 пацієнтів, які страждають від хронічної форми гепатиту С. Середній вік добровольців – 44 роки, 80% з них – чоловіки. Їм вводили препарат інтерферон альфа (IFN-α), який найчастіше використовують для лікування гепатиту С. Ця речовина викликає посилену реакцію імунітету, як при атаці небезпечною інфекцією. Вона "перевантажує" імунну систему людини, що може служити моделлю того, як формується СХВ.

Період лікування становив від шести до 12 місяців, в цей час, а також протягом півроку після проведеного курсу лікування дослідники вимірювали у добровольців рівень цитокінів, кинуренина і втоми. Виявилося, що у 18 пацієнтів після курсу лікування з'явилася "постійна втома". При цьому, на початку експерименту випробовувані не відрізнялися за рівнем втоми. Після старту прийому інтерферону альфа ці ж 18 пацієнтів показали більший рівень цитокінів і підвищену втому на тлі решти групи. На думку дослідників, результати побічно доводять, що СХВ може викликати гіперактивна робота імунної системи людини. Вчені не виключають, що для прямого доказу гіпотези будуть потрібні нові дослідження.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці ж гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.