Вчені виявили нову причину розвитку раку - Технології - dt.ua

Вчені розповіли про невідому причину раку

8 грудня, 2019, 04:30 Роздрукувати

Спричинити розвиток захворювання можуть зміни у "сміттєвій" ДНК.

Зміни в "сміттєвій" ДНК можуть викликати рак © Lenta.ru

Міжнародна група вчених виявила нову, раніше невідому причину появи раку. Виявилося, що розвитку захворювання сприяють зміни в ДНК, яка вважалася "сміттєвою", повідомляє EurekAlert!.

Відзначається, що відкриття вчених може пролити світло на те, чому у деяких людей рак розвивається, а в інших – ні. Надалі воно також дозволить виробити стратегії, які допоможуть лікарям діагностувати захворювання на ранніх стадіях.

У ході дослідження вчені вивчили 846 змін в некодуючих ділянках ДНК. Генетики проаналізували кореляцію між наявністю певного SNP і активністю генів. Всього було розглянуто близько шести мільйонів різних генетичних варіантів у 13 тканинах організму.

Виявилося, що деякі SNP пов'язані з онкогенами і генами, що пригнічують розвиток пухлини. Ці зміни зачіпають області ДНК, які регулюють імунну систему і процеси, специфічні для конкретних тканин. При цьому незначні мутації можуть функціонувати разом, щоб вплинути на активність генів.

"Наше відкриття нас здивувало, оскільки ніхто про це ніколи не говорив – результати нашого дослідження показують, що невеликі генетичні зміни, об'єднавшись, зміщують активність в генах, що викликають рак", -заявив один з дослідників Джон Квакенбуш.