Вчені виявили крокодила, який полював на невеликих динозаврів

Вчені виявили крокодила, який полював на невеликих динозаврів Крокодил полював на невеликих динозаврів © Naked Science
Предок сучасних крокодилів жив на 30 мільйонів років раніше, ніж передбачалося.

Палеонтологи з Університету Нової Англії в Армідейлі відкрили новий вид крокодилів, який мешкав на Землі 100 мільйонів років тому і полював на невеликих динозаврів. Як повідомляє Naked science, знахідка вказує на те, що предок сучасних крокодилів жив на Землі на 30 мільйонів років раніше, ніж передбачалося до цього.

Крокодил отримав назву Isisfordia molnari на честь австралійського вченого Ральфа Молнара. Його виявили після вивчення скам'янілостей, які були знайдені 100 і 70 років тому в опаловому родовищі в Лайтнінг-Рідж. Перші останки в Лайтнінг-Рідж були виявлені і передані в Австралійський музей в Сіднеї у 1917 році. Однак знайдених тоді частин скелета і знань вчених було недостатньо, щоб зробити правильні висновки про походження крокодила і точно визначити вид.

У 2000-х роках частини черепа Isisfordia molnari були знайдені в шматку опала, а пізніше їх також придбав Австралійський музей. В ході нового дослідження вчені вирішили провести порівняльний аналіз цих останків зі закам'янілими рештками крокодила Isisfordia duncani, знайдених у 2006 році недалеко від Квінсленда. У підсумку дослідники вивели ряд збігів і відмінностей в будові скелетів. Виявилося, це різні види одного роду крокодилів - Isisfordia.

Naked Science

Крокодил мешкав на Землі 100 мільйонів років тому, тобто, це один з найстаріших відомих предків сучасних крокодилів. Довжина тіла нового виду сягала півтора-двох метрів. Аналіз його щелепи показав, що він полював на невеликих динозаврів, таких як Weewarrasaurus, на яких він чекав у засідці.

Раніше палеонтологи виявили в Кенії останки, які належали найменшій людиноподібній мавпі в історії. Представники виду Simiolus minutus мешкали на Землі 12,3-12,56 мільйони років тому, а вага їхнього тіла досягала 3,5 кілограмів.