Літак МАУ могли збити через несанкціонований вплив Росії на систему ППО Ірану – експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Літак МАУ могли збити через несанкціонований вплив Росії на систему ППО Ірану – експерт © ISNA
Визнати це публічно Іран, звичайно ж не може. Знайти "відбитки пальців" складно, але слід залишився, стверджує експерт.

Пасажирський літак "Міжнародних авіаліній України" збили ракетою в небі над Іраном 8 січня. Президент Центру глобалістики "Стратегія XXI" Михайло Гончар у своїй статті для ZN.UA пишуть, що аналіз матеріалів, що з'явилися в ЗМІ, дозволяє вказати на глибинну суть того, що сталося і зробити припущення.

Автор зазначає, що у випадку зі знищенням рейсу МАУ "людська помилка", швидше за все, є не першопричиною. Причиною ж Гончар називає стороннє кібер-проникнення і несанкціонований вплив на систему управління ППО Корпусу вартових Ісламської революції (КВІР) Ірану в екстремальних умовах очікування американського удару після іранських ракетних обстрілів американських баз в Іраку.

"Усередині комплексу розміщені вісім ракет, він здатен виявити до 48 цілей на відстані 30 км, вибрати десяток найнебезпечніших і проаналізувати їх із допомогою спеціальної обчислювальної машини, при цьому дві цілі комплекс може уразити одночасно. Основний режим роботи комплексу "Тор-М1" - окрема робота кожної батареї, однак є й режим централізованого керування", - пише експерт.

Як відомо, ЗРК "Тор-М1" російського виробництва, з Росії ж надходить і відповідне програмне забезпечення. Твитнуть Поделиться

Автор додає, що у ЗРК є режим централізованого управління батареєю. Схоже, в такому режимі й працювала батарея ЗРК КВІР поблизу Тегерану.

"Швидше за все, непомітне для оператора втручання в систему керування і призвело до неправильної ідентифікації в спеціальній обчислювальній машині ЗРК (імовірно, з довгоживучими "закладками" в ній) цілі як особливо небезпечної та видачі команди на її негайне знищення. Тим більше що рейс PS752 вилетів із великим запізненням і перебував у тому часовому проміжку після зльоту, коли його там не повинно було бути, він ішов поза розкладом, якщо припустити, що командний пункт ППО КВІР враховував зміни розкладу аеропорту", - пише експерт.

Позасистемне втручання виявили під час внутрішнього розслідування КВІР. Твитнуть Поделиться

Експерт припускає, що виконати таке втручання могла тільки одна сторона - російська - як постачальник "заліза", "мізків" і установник відповідних "закладок".

Визнати це привселюдно Іран, звичайно ж не може, та й знайти "відбитки пальців" теж непросто, але слід залишився. Твитнуть Поделиться

Детальніше про фатальний рейс PS752 і про те, хто міг стояти за проникненням в іранську систему протиповітряної оборони, читайте в статті Михайла Гончара "Іхтамнєт", але сліди залишилися" для видання "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі