Медреформа - Конкурс на голову НСЗУ - Максим Степанов провів спібесіди з претендентами на посаду, подробиці - Україна - dt.ua

Степанов одноосібно і поспіхом провів у Zoom співбесіди з кандидататами на голову Нацслужби здоров'я

2 червня, 19:31 Роздрукувати

Запитання до кандидатів були суто формальними. 

Міністр одноосібно обирає керівника органу, який розподілятиме кошти між медустановами © ЛігаБізнесінформ

Незважаючи на те, що карантинні заходи пом'якшують, і вже відкриваються навіть фітнес-клуби, МОЗ замість повноцінної процедури конкурсного добору, для обрання голови Національної служби здоров'я вирішив скористатися проведенням співбесід через Zoom. Хоча РНБО та СБУ офіційними листами настійливо рекомендували державним органам цим додатком не користуватися.

Нагадаємо: 20 травня, під час засідання Кабміну, міністр охорони здоров'я повідомив про те, що після проведення співбесід з переможцями конкурсу на голову НСЗУ, який був проведений ще в січні, він прийняв розпорядження про необхідність призначення на вакантну посаду голови НСЗУ за результатами співбесід з кандидатами, шляхом укладання контракту про проходження державної служби, згідно з чинним законодавством. Сьогодні, 2 червня, протягом дня голова МОЗ Максим Степанов мав провести такі півгодинні співбесіди з 17 кандидатами.

Про те, як вони проходили розповідає заступниця голови НСЗУ Наталія Рябцева: "Було певне порушення порядку проведення цієї співбесіди. Навіть в межах спрощеного добору. Сама співбесіда, з усіма привітаннями, демонстраціями паспорту тощо, тривала в межах 20 хвилин. Було поставлено лише п'ять питань. Якщо взяти стандартні вимоги, за якими оцінюється держслужбовець категорії "А", то ці запитання однозначно не покривали навіть половини необхідних компетенцій. Однакові для всіх запитання орієнтовно були такими:

  1. Якими були ваші невдачі на роботі, і які висновки ви з них зробили?
  2. В разі вашої перемоги якими будуть ваші три перші кроки на посаді?
  3. Одним із завдань НСЗУ є внесення на розгляд міністру МОЗ пропозицій щодо формування політики в сфері держфінгарантій. Що ви вкладаєте в це поняття? Озвучте одну-дві пропозиції, які б ви внесли.
  4. Чи має бути розрахунок тарифів прозорим і як це забезпечити?
  5. За якими принципами, на основі чого і в який спосіб мають розраховуватися тарифи?

Всі три питання, які так чи інакше стосувалися законодавчої бази, викладено в двох основних документах – Законі про державні фінансові гарантії і Положення про Національну службу здоров'я. Тому навряд чи, задавши їх, можна якимось чином оцінити професійній і управлінські компетенції людини. Тим більше - за 20 хвилин.

Я вже маю досвід проходження двох конкурсів на категорію "А" - на заступника голови НСЗУ і пізніше -  на голову НСЗУ, і розумію, що тоді відбір був набагато жорсткіший. Кандидатів перевіряли якісніше - і на знання законодавства, і англійської мови і т.д. Перевіряла комісія, яка складається з кількох людей, і на яку вільно можуть прийти і громадські об'єднання, і журналісти. Обмеження в допуску, як в даному випадку, не було.

Вельми дивним є те, що в такій, дуже спрощеній процедурі, людина, яка очолює міністерство, що формує політику, одноосібно приймає рішення щодо того, хто стане головою НСЗУ – структури, яка цю політику далі реалізує. Без попереднього просіювання кандидатів це має великий ризик конфлікту інтересів.

Під час співбесіди я спробувала поставити міністру запитання, чи бачить він потребу змінювати пріоритети в Програмі медичних гарантій, і якщо так, то яким чином це має відбуватися? Максим Степанов відповів, що це не є предметом нашої сьогоднішньої розмови. І, якщо мені цікаво, то далі, в робочому режимі, ми зможемо це обговорити.

Колеги питали про те, як їх буде повідомлено про прийняте рішення. Єдина відповідь, яку вдалося зрозуміти, це те, що пропозиції міністра щодо призначення будуть оголошені на засіданні Кабінету міністрів завтра, 3 червня.

Так виглядає, що до того кандидати не будуть знати про рішення міністра. До речі, після проведення співбесід за результатами попереднього конкурсу кандидати так само не отримали жодного повідомлення про рішення, а почули його вже на засіданні уряду.

На попередню співбесіду з міністром департамент управління персоналом МОЗ запросив мене телефоном за три години до її початку. В міністерстві нас по черзі викликали до міністра на співбесіду. Документи ніхто не перевіряв. Якщо Оксану Мовчан і Андрія Віленського міністр бачив раніше, то зі мною зустрівся вперше. Оскільки я була в масці, то гіпотетично замість мене міг прийти хто завгодно.

Питання, на мій погляд, теж були достатньо загальні і дещо маніпулятивні. Наприклад: "Чи вважаєте ви, що Програму медичних гарантій можна виконати так, як це передбачено законом?". Коли ти починаєш юридичну дискусію про те, що не всі норми закону в принципі виконано, зокрема про 5% ВВП, тебе намагаються маніпулятивно підвести до відповіді: "То ви вважаєте, що не можна виконати, правильно?". І ти починаєш придумувати, що ж на це відповісти, аби донести свою думку. Тобто запитання попередньої співбесіди теж не стосувалися перевірки знань та компетенцій. Це був такий, я би сказала, обмін думками: а що я думаю про таку можливість? Чи не вважаю я, що тут є якісь недоліки? Яку мету перед НСЗУ я бачу? Останнє, на мою думку, - мабуть, найбільш предметне запитання, яке варто ставити керівникові організації.

Тоді ми наперед попросили про відеозапис. Він відбувався. Але записи, викладені на Youtube, були дуже поганої якості, і з розмов навряд чи можна було зробити якісь висновки.

Цього разу міністр також обіцяє викласти записи всіх співбесід у відкритий доступ. НСЗУ, до якої з таким проханням звернулися деякі кандидати, проводила паралельний запис. По-перше, це не заборонено. По-друге, є побоювання, що записи МОЗ знову можуть бути неналежної якості.

Я вважаю, що подібний добір взагалі не є процедурою для призначення керівника такого рівня. Таких співбесід недостатньо, щоб на їх підставі визначити – може чи ні людина очолювати НСЗУ. Насправді оптимальною ситуацією була б відміна цієї процедури, причому не тільки для НСЗУ, а й загалом для органів держвлади. Можливо, міністру ніхто не сподобається, і він не обере нікого. Якщо все ж таки буде спроба визначити переможця, то участь у співбесідах дає можливість оскаржувати рішення, виключно з процедурної точки зору. Якщо кандидатуру все ж буде обрано, ми, як команда, готові будь-якій людині надати можливість нормально працювати. До тієї межі, поки це вкладатиметься в принципи, якими ми керуємося, в законодавство і в загальну ідею, якої ми хочемо досягнути. Якщо буде призначено людину, яка взагалі не підтримує принципів Програми медичних гарантій, яка порушуватиме процедури, результатом чого стануть певні корупційні моменти, як команда, ми однозначно підтримувати це не будемо. Скажімо так: ми зробимо все від нас залежне для того, щоб не залишити систему охорони здоров'я без фінансування, а громадян - без можливості отримати допомогу до того моменту, поки це буде можливо".

Читайте також: Степанов забракував переможців конкурсу на голову Нацслужби здоров'я: хоче призначити свою людину

Інформацію щодо того, як проходила співбесіда, підтвердила також директорка Директорату медичних послуг Оксана Сухорукова. Проходити співбесіду вона їздила до НСЗУ, яка надала для цього технічно оснащений майданчик. По дорозі до МОЗ, застрягши в автомобільних заторах, вона почала отримувати дзвінки із запитанням, чому вона знаходиться не на робочому місці? Незважаючи на те, що вчора серед співробітників апарату МОЗ було виявлено випадок зараження COVID-19, за словами Оксани Сухорукової, дізналася вона про це зі ЗМІ. І хоча на брифінгу міністр запевняв, що всім співробітникам буде проведено тестування, на 16:00 її про це ніхто не повідомив. 

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Останні статті < >